مطالب جالب

مطالب جالب

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۰ خرداد ۱۳۹۵
جودو

مبارزات و مسابقات جودو عمدتا بر روي تشك انجام ميگيرد.تشكي كه مخصوص اين ورزش است و از زخامت نسبتا زيادي برخوردار است.علت آن هم كاملا مشخص است زيرا اين ورزش با پرتاب كردن حريف سر رو كار دارد بنابراين شرايط مسابقات بايد به گونه اي باشد كه به هيچ يك از دو طرف مبارزه آسيبي وارد نشود.به خاطر داشته باشيد كه به هيچ عنوان نبايد با كفش بر روي تشك مسابقه پا بگذاريد.در اين رشته هيچ نوع پوششي براي پاها در نظر گرفته نشده است و جودوكا با پاي برهنه وارد تشك شد.جدا از اين كه ورود به تشك با كفش غير اخلاقي و نوعي توهين به رقيب به حساب مي آيد و نقض قوانين است،باعث آسيب ديدن تشك مي شود و علاوه بر آن باعث ايجاد بيماري در بدن ورزشكاران مي شود.
هر ورزش نوعي لباس مخصوص به خود را دارد.لباس آموزش جودو بايد گشاد باشد و جنس آن هم بايد زخيم باشد.زخامت آن بايد به گونه اي باشد كه در حين مبارزه پاره نشود.نام لباس جودو جودوگي مي باشد.لباس از ملزومات آموزش در اين رشته مي باشد.به ژاكت مخصوص جودو اوواگي ميگويند و نام ديگر شلوار جودو زوبون مي باشد.نحوه قرار دادن لباس اين گونه مي باشد كه قسمت چپ لباس بايد روي قسمت راست آن قرار بگيرد و كمربند وظيفه بستن آنها را دارند.رنگ كمربند بستگي به درجه فرد مي باشد.براي خريد اينترنتي اين محصول همين الان مي توانيد با چند كليك اقدام نماييد.

 

آموزش جودو
مسابقات بر اساس وزن ميباشد.قبل از آغاز مسابقات همه ورزشكاران به وسيله باسكول ديجيتالي تهيه شده در باشگاه وزن كشي مي شوند و طبق آن حريفشان در مقابلشان قرار مي گيرد.
در اين ورزش سه چيز هستند كه تا حدود زيادي در موفقيت افراد تاثير دارند.يكي از آنها وزن رزمي كار مي باشد.وزن بسيار مهم است و در قدرت بدني فرد تاثير زيادي دارد.دوم مهارت هاي فني و تكنيك هاي اساسي فرد مي باشد.اگر كسي از نظر وزن كمي از حريف خود سبك وزن تر باشد ،با استفاده از تكنيك مي تواند تا حد زيادي آن را جبران نمايد.سومين چيز قدرت بدني ورزشكار مي باشد كه همانطور كه گفته شد رابطه مستقيمي با وزن فرددارد.اما بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد كه اينها تنها بخشي از همه چيزهايي است كه يك رزمي كار بايد بياموزد.وزن و قدرت بدني مهم است ولي همه چيز نيست.تكنيك هم به تنهايي نمي تواند كارساز باشد.همه عوامل بايد با هم باشند تا يك جودوكا بتواند به موفقيت برسد.
تكنيك هاي آموزش جودو شباهت بسيار زيادي با تكنيك هاي ورزش كشتي دارد.و اساتيد و اهل فن اغلب اين رشته را با كشتي مقايسه مي كنند.مسلم است كه از نكنيك هاي بسياري از كشتي به جودو رواج پيدا كرده است.البته اين تكنيك ها قطعا بدون دخل و تصرف وايجاد تغييرات نبوده است.
اگر بخواهيم از تاكتيك ها و استراتژيهاي اين هنر رزمي چند صد ساله صحبت بكنيم بهتر است اينگونه نتيجه بگيريم كه پس از آن كه فرد توانست حريف خود را به زمين بزند يا به عبارتي به هر نحوي تعادل او را به هم بزند به روي او افتاده و سعي در اجراي تكنيك هايي خاص مي كند.تكنيك ها از قبيل قفل كردن مفاصل يا خفه كردن و …هستند و انتخاب تكنيك در آن لحظه بستگي به شرايط همان لحظه دارد و جودوكا بايد در كمترين لحظه بهترين تصميم را بگيرد و پس از اخذ تصميم سريعا بايد وارد عمل بشود و به حريف اجازه برخواستن و برقراي تعادل ندهد.

خريد آموزش جودو
تكنيكي در آموزش جودو وجو دارد به نام “اوكه مي”.اين تكنيك يكي از فنوني است كه هر كسي كه قصد فعاليت در اين رشته را دارد بايد آن را بياموزد و در مواقع لزوم به كار ببرد.فن ذكر شده حاكي از آن است كه رزمي كار خود را به راحتي و بدون اينكه آسيبي به او وارد شود ،روي زمين مي اندازد.
قبلا در مورد لباس جودو كه همان جودوگي ات مطالبي بيان شد.رنگ اين لباس بايد آبي و يا سفيد باشد.اين لباس نسبتا سنگين كه داراي يقه اي باز مي باشد لباسي مخصوص است كه تنها به اين ورزش اختصاص دارد.
دو اصل در ورزش آموزش جودو وجود دارد.يكي حداكثر كارايي نام دارد و ديگري كمك و سود رساني متقابل ناميده مي شود.حداكثر كارايي حاكي از آن است كه جودوكا با صرف كمترين انرژي ممكن تعادل حريف را بر هم بزند و او را پرتاب كند.كمك و سود رساني نيز حاكي از آن است كه فرد براي جامعه مفيدتر باشد.استاد كانو به بخش دوم بيش از بخش اول اهميت مي داد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:58  توسط ﻭﺿﻮﺵ   |  نظر بدهيد
تكنيك هاي آموزش بدمينتون:
قبل از اينكه بتوانيد به مهارت ضربه زدن به شاتل برسيد بايد روش صحيح در دست گرفتن راكت را يادبگيرد فرد بايد احساس راحتي كرده و راكت را نبايد زياد محكم و يا شل گرفته كه از دست خارج شود و در دست تعادل نداشته باشد.
در گرفتن راكت بايد انگشت شست و انگشت اشاره روي دسته راكت باشند كه به صورت عدد ۷ فارسي يا حرف vرا تشكيل دهد.
براي اينكه مچ دست بتواند بيشتر حركت كند راكت را با انگشتان نگهداشته و از نگه داشتن راكت با كف دست خودداري كرده و راكت بين كف دست و انگشتان دست يه صورت مورب قرار گرفته بطوريكه انگشت كوچك كاملا به راكت فشار آورده كه بيشتر در ضربات جلويي دست بوده.
در دست گرفتن صحيح راكت در دست:
۱) راكت را با انگشت شست و اشاره به طور افقي قرار داده و صفحه ي راكت بايد به صورت عمودي باشد و به حالتي باشد كه با دست ديگر مي خواهيد دست بدهيد به طوري كه انگشت شست در يكطرف راكت و چهار انگشت ديگر در مقابل قرار گيرند.
۲) راكت را در قسمت جلويي شكم گرفته و دسته ي آن جلوي كمر و دسته ي آن به صورت مايل با زاويه ي شيبدار به بالا روبروي شكم قرار گيرد .
۳) بعد از اينكه انگشتان دور راكت را گرفتند ناخن ها به سمت بالا باشند و بين سه انگشت و انگشت شست يك فاصله باشد و انگشت شست بين حالت مستقيم و پايين با زاويه ي ۴۵ درجه اي از سطح افقي باشد.براي خريد پستي محصول فوق همين الان مي توانيد اقدام نماييد.
گرفتن راكت در حالات پشت سر:

 

آموزش بدمينتون
براي گرفتن راكت در اين حالت انگشت شست بايد كمي به طرف بالا تمايل داشته باشد تا بتواند مستقيم روي دسته راكت قرار گيرد و مفصل انگشت اشاره روي برآمدگي صفحه ي راكت باشد در اين حالت پشت سر حركت شست تاثير زيادي داشته.
موارد مهم در گرفتن راكت بدمينتون:
– عامل اصلي در گرفتن صحيح راكت انگشت اشاره و شست بوده كه مانند يك آچار عمل ميكنند كه دسته ي راكت را ميگيرند و بقيه ي انگشتان دست به عنوان تكيه گاه هستند.
– براي اينكه بتوان راحت تر و سرعتي تر ضربات جلوي دست و پشت سر را بزنيد بايد انگشتان را جابجا كنيد .
– براي اينكه در آموزش بدمينتون ضربات جلو را بتوان زد انگشت شست مقامت كمتري نشان داده ولي در ضربات پشت سر به صورت منقبض درآمده و قدرتي را به راكت ميدهد.
– نبايد بيش از حد انگشتان دست را به راكت فشار داد .
– از نامناسب گرفتن راكت به صورت نيمه خودداري كرده
– به صورتي بايد راكت را گرفت كه احساس راحتي شود و باعث فشار آمدن به انگشتان و مچ دست نشود.
– راكت را به شيوه اي بايد گرفت كه دسته ي راكت بيش از حد بيرون نباشد. – مچ دستي كه با آن راكت را گرفته ايد بايد حالت انعطافي داشته باشد.
در هنگامي كه ضربه را ميزنيد دست بايد آزاد حركت كند.
– در هنگامي كه ضربات به چپ و راست وارد ميشود بايد راكت در دستان جابجا شود.
– با درست گرفتن راكت بدمينتون فرد ميتواند كل ضربات را به خود بزند و سرعت خود را افزايش دهد تا بتواند موفق شود.
– با اشتباه گرفتن راكت بجز اينكه باعث ميشود سرعت ضربات در آموزش بدمينتون كم شود به مچ دست آسيب وارد كرده و بازو و مفصل و شانه را درگير كرده و توليد درد ميكند.
– با افزايش دادن مهارت خود در آموزش بدمينتون و تمرينات تدريجي آن ميتوان ضربات خود را هرروز بهتر كرد و بدون مشكلي به شاتل ضربه وارد كرد و به مرور مهارت خود را بالا برد.
حالت بدن :
در بازي و آموزش بدمينتون بايد بدن به فرم و حالت مناسبي باشد تا بتواند به راحتي جواب ضربات شاتل را بدهد و آمادگي جسمي بالايي داشته باشد تا عكس العمل مناسبي را اعمال كند.
حالت آماده بودن فرد با حركات حريف تنظيم ميشود و بر اساس آن ضربات هر لحظه تغييراتي را در بدن براي زدن ضربه به شاتل بوجود مي آورد.
دو حالت براي آماده بودن بدن براي ضربه زدن بايد باشد:
حالت دفاعي: پاهاي فرد در اين حالت به موازات زمين قرار ميگيرند
حالت حمله اي:
اهاي فرد در جهت عكس حركت راكت تغيير ميكنند و پايي كه مخالف راكت است بايد جلوتر از راكت قرار گيرد.

خريد آموزش بدمينتون

گرم كردن بدن:
قبل از اينكه مسابقه آغاز شود بايد بدن به آمادگي جسمي برسد و به همين منظور بدن را گرم كرده در ورزش بدمينتون عضلات خاصي را بايد به صورت كششي حركت داد كه بسيار مهم بوده چون در اين بازي بدن كشيده شده و اگر بدن انعطاف پذيري كمي داشته باشد و از امادگي برخوردار نباشد اندام و عضلات را دچار آسيب كرده . با كشيدن عضلات عضلات منبسط و كشيده شده و باعث تحركت بين ماهيچه ها شده و انرژي را از بدن خارج كرده از آسيب ديدگي جلوگيري كرده.
با گرم كردن عضلات قبل از بازي صدمات كاهش يافته و در منبسط كردن عضلات در آموزش بدمينتون به فرد آموخته ميشود. يك مربي يا فيزيوتراب ميتواند به فرد بگويد كه يك عضله تا چه حدي قابل كشيدن است . و بايد به صورت يك حالت ساده و نرم بدون فشار انجام شود و به هيچ حركت سنگيني احتياج ندارد .

آموزش بدمينتون
با منبسط كردن عضلات در آموزش بدمينتون بدن آمادگي كافي را بدست مي آورد كه اگر به خوبي انجام گيرند تمام خستگي را از بدن فرد بيرون كرده. برخي از ورزشكاران به صورت دقيق و صحيح اين حركات را انجام نميدهند بلكه در اجراي آن دچار اشتباه ميشوند و بايد اين حركات انبساطي در مدت زمان مناسبي به صورت تدريجي انجام گيرد تا نيروي ارتجاعي كافي را در حين بازي از بدن خارج نشود.
يك عضله در صورتي ميتواند بهتر عمل كند كه بيشتر از ۲۰ درصد از حالت عادي منبسط شود و به صورت كششي عمل كند . منظور از كشش حركتي بدون ايجاد درد بوده و همينطور در مفاصل نيز ايجاد درد نكند و به ترتيب خاصي بايد حركات را انجام داد تا انبساط مورد نياز را بوجود آورد و هر هفت ثانيه يك عضله را كشش داد كه بايد ۳ بار تكرار شود.
براي بهتر گرم شدن بدن ميتوان دور زمين دويد و از حركات كششي براي زدن شاتل پرداخت و حركات را ۲۰ دقيقه به صورت آهسته و بدون شاتل تمرين كرد و باعث به كار افتادن عضلات شده تا كامل گرم و مرتجع شوند.
يكسري از حركات كششي براي آمادگي جسماني بدن در آموزش بدمينتون براي قدرت ، سرعت، استقامت، و چابكي بدن بوده كه بعد از اتمام بازي بايد به عضلاتي كه در فشار بيشتري به آن ها وارد شده تا ۶ ثانيه ملايم و بدون فشار آن ها را منبسط كرد.

در بدمينتون تمام اعضا و اندام هاي بدن درگير شده و مثل همه ي رشته هاي ورزشي ميتواند آسيب ايجاد كند بيشترين نوع آسيب ديدگي در تاندون آشيل، مفاصل پاها، زانوهاست و بيشتر فشار را به ستون فقزات و شانه ها واردميكند .
اگر زمين نامناسبي براي بازي انتخاب شود و از كف پوش هاي مناسب در بازي استفاده نشود و حركات سنگيني را در سنين پايين انجام دهند باعث آسيب هاي جدي و بيشتر در ناحيه ي زانو ميشود. در كنار اينكه بايد بدن از آمادگي لازم برخوردار باشد همانطور بايد تجهيزات مناسبي هم فراهم گردد.
– راكت بدمينتون نبايد بيش از حد سنگين باشد و اگر بيشتر از ۱۲۰ گرم وزن داشته باشد نميتواند از آن به خوبي استفاده كند و آنرا به هر سمتي حركت داده و باعث آسيب ديدگي به بدن و دست شده .
– شاتل يا كك در آموزش بدمينتون و يا در بازي بايد اندازه ي مناسبي داشته باشد و به صورت استاندارد انتخاب گردد تا فرد بتواند به راحتي به آن ضربه زده و جابجا شود بدون اينكه خطري داشته باشد .
– ورزشكار بايد از پيراهن، شورت يا شلوار ورزشي ، جوراب، كفش مناسب و مخصوص استفاده كند كه هم راحت باشند هم بتواند حركات را به خوبي انجام دهند.
جوراب: حتي الامكان از جوراب هاي نخي كه ضخامت كافي در قسمت كف داشته باشد
كفش: از كفش هايي سبك و نرم و قابل انعطاف استفاده شود كه كف ان به صورتي باشد كه باعث سرخوردن فرد نشود و كفي داخلي آن نرم و ضخيم باشد. كفش هايي كه براي آموزش بدمينتون و بازي آن بايد پوشيده شود بايد توسط متخصص تهيه شود و ارتوپد از مناسب بودن آن اطمينان دهد به صورتي كه از پيچ خوردگي و آسيب ديدن به فرد در حين چرخيدن و سرعت داشتن صدمه وارد نكند.
بيشتر صدماتي كه وارد ميشود از اشتباهي كه در ضربه زدن بوجود مي آيدپس از ضربه زدن يا قبل از پايان حركت اگر ساعد دست از آرنج انحراف شود احتمال آسيب ديدگي بيشتر شده.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:57  توسط ﻭﺿﻮﺵ   |  نظر بدهيد
آموزش تنيس به روش ساده .اگر ميخواهيد تنيس باز ماهري شويد بايد به روشي اصولي راكت را در دست بگيريد.بهتر است به يكي از روش هاي توصيه شده راكت را در دست بگيريد و زماني كه مهارتتان در اين رشته افزايش يافت بنا به سليقه خود ميتوانيد نوع نگه داشتن راكت را اصلاح كنيد و يا كاملا تغيير دهيد.چيزي كه بيشترين اهميت را در نوع گرفتن راكت دارد اين است كه بر روي راكت تنيس تسلط كامل داشته باشيد مخصوصا در هنگامي كه توپ قرار است به راكت برخورد كند.در نگه داشتن راكت بايد سه نكته را در نظر داشته باشيد:۱-با قدرت راكت را در دست داشته باشيد ۲-انعطاف پذير باشيد ۳-با راكت احساس راحتي كنيد.
تكنيك فورهند نيمه غربي:
از اين تكنيك زماني استفاده مي كنيم كه بخواهيم فورهند هاي محكمي را به اجرا بگذاريم.در اين تكنيك كف دست زير دسته راكت قرار ميگيرد.معمولا براي توپ هايي كه ارتفاع نسبتا بالايي دارند و از كمر به بالاي ما قرار دارند استفاده مي شود.در اين روش بايد از نحوه ايستادن نيمه باز نيز استفاده كنيد تا بازدهي زدن ضربه بيشتر باشد.
فورهند شرقي:
در اين تكنيك كف دست بازيكن پشت دسته راكت راميگيرد و انگشت شسصت به دور دسته تابيده مي شود.اين عمل به گونه اي است كه انگار داريم با راكت دست ميدهيم به همين دليل نام اين تكنيك را گرفتن شرقي و يا دست دادن مي نامند.بايد توجه داشته باشيد كه در اين روش انگشت اشاره نسبت به انگشت مياني كمي بازتر خواهد شد.تكنيك فورهند شرقي نيز مانن فورهند نيمه غربي براي توپهاي مرتفع مورد استفاده قرار ميگيرد و همراه با قدرت مي باشد.
بك هند شرقي:
از اين تكنيك عمدتا براي بك هندهاي محكم ،لاب و همچنين مراحل اوليه والي استفاده مي شود.براي گرفتن راكت در اين تكنيك تنها كافي است بالاي دسته راكت را توسط كف دست خود نگه داريد و پس از آن راكت را با زاديه اي ۹۰ درجه به سمت داخل حركت دهيد.در اين حالت انگشت شست بايد به طور كج يا مورب تا پشت دسته راكت قرار بگيرد در مواردي نيز برخي بازيكنان انگشت شست خود راتنها به پشت دسته راكت تنيس ميپيچانند.خريد اينترنتي اين محصول از فروشگاه تهران خريد بسيار راحت است و كافيست تا بروي دكمه كنار محصول كليك نماييد.

 

آموزش تنيس
بك هند دودستي:
اين تكنيك نسبت به ساير تكنيك ها از انعطاف پذيري و قدرت بيشتري برخوردار است.همچنين قدرت بك هند دودستي در آموزش تنيس بسيار زياد و قابل توجه است.نحوه گرفتن راكت در اين تكنيك به اين صورت مي باشد كه دستي كه به انتهاي راكت نزديك تر است م بايست راكت را با شيوه اي اروپايي نگه دارد.ولي دست ديگر مي تواند راكت را به روش فورهند شرقي و يا فورهند نيمه غربي بگيرد.نكته اي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه در كليه مراحل ياد شده هر دو دست بسيار نزديك يكديگر مي باشند.اغلب كساني كه در ورزش تنيس مبتدي هستند راكت را به شيوه فورهند شرقي دودستي در دست نگه مي دارند.در اين شيوه وظيفه دست آزاد اين است كه دست ديگر را حمايت كند.لازم به ذكر است كه گرفتن راكت تنيس به اين روش براي تازه كاران مناسب مي باشد اما تنيسورهاي حرفه اي از اين روش استفاده نمي كنند.
شيوه اي به نام chopper يا اروپايي نيز وجود دارد.اين شيوه عمدتا در سطوح بالاي والي در اين ورزش استفاده مي شود.در اين شيوه كف دست بر روي راكت قرار ميگيرد.شيوه اروپايي را مي توان شيوه اي ميان فورهند و بك هند شرقي دانست.اما علت استفاده از شيوه اروپايي در ورزش تنيس اين است كه باعث افزايش سرعت سر راكت و همچنين ايجاد تنوع و انعطافپذيري نسبت به شيوه هاي فورهند مستقيم مي شود.
ممكن است كه بازيكناني كه به تازگي تنيس را آغاز كرده اند ترجيح بدهند كه از شيوه فورهند مختص به خود استفاده كنند.
تمرينات ديواري تنيس:
گاهي يك تنيسور مي تواند حتي بدون وجود زمين تنيس به انجام تمرينات بپردازد.در هر ورزشي انجام تمرينات ذهني از اهميت بسيار بالايي برخوردارند.اين تمرين ها عمدتا به طوري انجام ميگيرند كه ورزشكار در جايي آرام مينشيند و در آرامش كامل به تصور انجام دقيق ضربات ميپردازد.به گونه اي كه انگار در حال حاضر به طور واقعي مشغول ورزش مي باشد.ذهن انسان به گونه اي است كه تفاوت تمرين ذهني و انجام خود ورزش به طور واقعي برايش قابل درك نيست.به همين دليل زماني كه شما مشغول انجام تمرين هاي ذهني هستيد در واقع مانند همان موقعي است كه واقعا اين كار را انجام ميدهيد.

امروزه روش نيمه غربي بسيار معمول شده است.از اين سرويس عمدتا براي زماني استفاده مي شود كه توپ ارتفاع زيادي دارد و به اصطلاح از كمر به بالا مي باشد.معمولا برخي از زمين هاي مسابقاتي به گونه اي هستند كه باعث ميشوند توپ جهش زيادي داشته باشد و ارتفاع بگيرد.همچنين علت ديگري كه باعث مي شود اين روش معمول شده باشد اين است كه از اين روش براي استفاده از چرخش توپ نيز كمك مي گيرند و اكثرا اين عمل روي ضربات ابتدايي در آموزش تنيس صورت مي گيرد.هنگامي كه شما تصميم مي گيريد كه ضربه فورهند را اجرا كنيد و اين كار را به روش نيمه غربي انجام ميدهيد ،بسيار شباهت به شيوه شرقي اين روش دارد.از جمله اين شباهت ها نحوه استفاده از پا و آمادگي اوليه و ضربات محكم و كنترل شده مي باشد.

خريد آموزش تنيس

براي اجراي اين روش مج دستتان را محكم بگيريد و سر راكت تنيس را به طرف بالا بگيريد.سپس راكت را به سمت عقب بكشيد و پس از آن راكت را به آرامي به سمت جلو ببريد و به توپ ضربه بزنيد.نحوه ايستادن در اين مراحل به اين گونه است كه پاها به اندازه عرض شانه باز مي باشند و يكي از پاها جلوتر از پاي ديگر قرار ميگيرد..نحوه گرفتن راكت را به هم نزنيد.پس از آنكه راكت تنيس با توپ برخورد كرد مي توانيد كمي راكت را بر روي توپ بكشيد.در پايان پس از اينكه مراحل زدن ضربه را انجام داديد به حالت اوليه خود يعنيحالت آماده برگرديد.
نحوه گرفتن فورهند شرقي يا دست دادن:
ابتدا مانند ساير ضربات ديگر ايد ابتدا به حالت آماده بايستيد و زانوهاي خود را مقدار كمي خم كنيد.راكت را به نرمي در دست بگيريد و به سمت عقب بكشيد.در اين روش شما بايد از پهلو توپ را هدايت كنيد و براي اين منظور بايد در حين زدن ضربه باسن و شانه هاي شما كمي بچرخد.فراموش نكنيد كه پاهاي شما بايد عقب و جلو باشد.يكي از دلايل عقب و جلو بودن پاها اين است كه عمده وزن شما بايد بر روي پاي عقبتان باشد و پس از زدن ضربه و كامل شدن چرخش بدن ،وزنتان را روي پاي جلويي مي اندازيد.اين را نيز به ياد داشته باشيد كه در اين تكنيك تنيس بايد به نرمي عمل چرخيدن را انجام دهيد تا به بدن شما آسيبي نرسد.همچنين مطمئن شويد كه به موقع وزنتان را از پاي عقبي بر روي پاي جلويي مي اندازيد.علت اين كه چرخش بدن در اين روش ضربه زدن الزامي مي باشد اين است كه پس از زدن ضربه اگر چرخش صورت نگيرد شما تعادل مناسبي نخواهيد داشت.چرخش باسن و شانه ها اين تعادل را به شما مي دهد.مكان فرود آمدن توپ را هم مي توانيد تعيين كنيد.پس از دن ضربه مهم است كه دست شما در چه جهتي كشيده مي شود و اين همان چيزي است كه باعث مي شود توپ در چه نقطه اي فرود بيايد.
بك هند دو دستي:
هر تكنيكي مزيت خاص خود را دارد.مزيت بك هند دو دستي در آموزش تنيس اين است كه اگر بازيكن در شرايط جسمي خوبي نباشد و يا خسته باشد يا مبتدي باشد و با يك دست قادر به اجراي يك حركت بك هند قوي نباشد.وجود دو دست به بازيكن اين امكان را مي دهد تا با قدرت بيشتري بتواند به توپ تنيس ضربه بزند و راحت تر توپ را كنترل كند.اما همانطور كه ميدانيد هر تكنيك در هر جايي كاربرد ندارد.اين قاعده براي بك هند دودستي نيز مصداق دارد.اگر شما با هر دو دست خود اقدام به زدن ضربه بكنيد.قدرت مانور شما كاهش مي يابد و علاوه بر آن تعادل شما نيز ممكن است به هم بخورد.به همين دليل در مسابقات سعي بر آن است كه در شرايطي كه واقعا نياز به اين نوع ضربه بود ،از آن استفاده مي شود.براي يك تنيسور نگه داشتن تعادل از هر چيزي واجب تر است زيرا تا يك بازيكن تعادل نداشته باشد هيچ كاري از او ساخته نيست.
در تكنيك بك هند دو دستي نيز بازوي كشيده و آزاد به توپ ضربه مي زند و اين عمل دور از بدن بازيكن انجام ميگيرد.در بك هند دو دستي محل برخورد راكت با توپ كمي جلو تر از نوع يك دستي آن است.
بك هند دو دست و بك هند يك دست تفاوت زيادي با هم ندارند و در اكثر چيزها با هم يكسانند.وتنها در نكات ياد شده كمي با يكديگر تفاوت دارند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:54  توسط ﻭﺿﻮﺵ   |  نظر بدهيد
در اين مبحث از آموزش بوكس به بيان چگونگي پيدايش رشته بوكس مي پردازيم:
حدود ۶۷۷ سال قبل از مسيح به طور رسمي مسابقات بوكس برگزار شد.
در بازي هاي المپيك باستان ورزش بوكس شباهتي به ورزش مشت زني در ورزش هاي امروزي بوده است.و طبق شواهد موجود بين اين دو ورزش تفاوت چنداني وجود ندارد.همچنين شكل تازه اي در آن صورت نگرفته است.تنها فرق آن اين است كه هنگامي كه قهرمانان امپراتوري رم به آموزش بوكس مشغول شدند،دستانشان را مجهز به آستيني كه سيم هاي فولادين روي آن زده بودند و شباهتي به دستكش داشت كرده بودند.
همچنين علاوه بر آستين ها ،دست به تهيه نوعي دستكشي بخصوص زدند كه از جنس چرم بود و محكم تر از سنگ فولاد بود.و در مسابقه هااز آنها استفاده مي كردند و آنها را در دستان خود داشتند.استفاده از اين دستكش ها در مسابقات كه همانند اسلحه اي كشنده بودند سبب كشته شدن و يا مجروح شدن يكي از دو عضو مسابقه دهنده مي شد.براي خريد اينترنتي اين محصول مي توانيد از فروشگاه تهران خريد اقدام نماييد.

 


بنابراين به سبك رومي ها مشت زني منع گرديد و ولي در المپياد هاي باستان دستكش هاي چرمي را مشت زنان به دست كرده و براي جلوگيري از كشته شدن طرفين در مسابقات آنها را واكس مي زدند كه آن واكس از چربي حيوانات تهيه مي شد.
در قرن هاي پيش از ميلاد در سالن هاي سرپوشيده مشت زنان به انجام تمرين مي پرداختند پس كيس بوكس و همينطور توپ گلابي نيز تجهيزات جديدي براي آموزشبوكس نيستند و در آن زمان تجهيزات به اين شكل بود كه كيسه بوكس هاي چرمي راطوري مي ساختند كه از دانه هاي نباتي و شن براي پر كردن آنها استفاده مي كردند.
بوكسورها امروزه حين انجام تمرينات و مسابقات از كلاه محافظ جهت جلوگيري از ضرب ديدگي و حفاظت از صورت خود استفاده مي كنند.در دوران برگزاري المپيك باستان از محافظ دندان نيز استفاده مي شد و تفاوت آن با محافظ هاي امروزي در جنس آن بود كه در آن زمان اينگونه محافظ ها نيز از جنس چرم بود.
در اين مطلب از آموزش بوكس به بيان چند تفاوت اساسي ميان بوكس امروزي و بوكس گذشته مي پردازيم : در زمان هاي گذشته رعايت وزن در مسابقات مشت زني صورت نمي گرفت،جهت مسابقه و همينطور استراحت مشت زنان هيچگونه مقرراتي در نظر گرفته نمي شد به نحوي كه مسابقه تا زماني كه يكي از دو نفر تسليم نمي شد ادامه داشت.


همچنين وقتي كه هر دو بازيكن نمي توانستند به بازي ادامه دهند نيز مسابقه تمام مي شد.ولي در يونان مقررات غير عادلانه اي نيز وضع مي شد.مثلاً:تا زماني كه مسابقه انقدر ادامه داشت كه هر دو بازيكن قادر به ادامه مبارزه نبودند،جهت اعلام فرد برنده شانسي به طرفين داده مي شد كه آنها مي توانستند به حريف يك ضربه بزنند در صورتي كه آن ضربه بدون دفاع انجام گيرد و جهت انجام اين كار قرعه اي گذاشته مي شد و در اين موضوع شكي نبود كه فردي كه ضربه روي آن انجام مي شد نقش بر زمين مي شد.و ديگر فرصتي و تواني براي جبران نداشت.
آموزش بوكس در قرن ۱۸به طور كامل در انگلستان پيدايش يافته بود.و در سال ۱۷۱۹در تاتنهام مدرسه مشت زني توسط پدر مشت زني انگلستان بنا گرديد.و جيمزنيگ به آموزش بوكس و مشت زني در اين مدرسه مشغول شد و تعداد زيادي را نيز آموزش داد.و تا زماني كه ۳۴ ساله بود در مسابقات مشت زني شركت مي كرد.استراحت هنگام انجام مسابقه تا سال ۱۷۴۳ رواج نداشت تا زماني كه قانوني توسط بروتن جهت مسابقه هاي مشت زني براي اولين بار در ۷ ماده تعريف شد.از قانون هاي وضع شده مي توان به دو مورد زير اشاره كرد:يكي استراحت زمان مسابقات ،و در نظر گرفتن ۳ داور جهت قضاوت مبارزه.


در سال ۱۸۸۹ ميان گيل‌وين و سوليوان، دستكش انجام گرفت.و در زمان بروتن استفاده از دستكش مورد توجه قرار گرفت و رايج شدن حمل آن از سال ۱۸۱۸ انجام گرفت.و تغيير آن به شكل امروزيش در سال ۱۸۵۶ انجام گرفت.
ودر اولين المپيك نوين در سال ۱۸۹۶با وجود شركت كنندگان آمريكا و انگليس انجام گرفت.اما به دليل حضور كم در اين مسابقه قرار نگرفت در بازي هاي ۱۹۰۰و بعد از گذشت ۴ سال بعد از آن به برنامه بازي ها برگشت.
و در لندن در سال ۱۹۰۸در ۵ وزن متفاوت مسابقات انجام شد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:54  توسط ﻭﺿﻮﺵ   |  نظر بدهيد
تكنيك هاي آموزش بدمينتون:
قبل از اينكه بتوانيد به مهارت ضربه زدن به شاتل برسيد بايد روش صحيح در دست گرفتن راكت را يادبگيرد فرد بايد احساس راحتي كرده و راكت را نبايد زياد محكم و يا شل گرفته كه از دست خارج شود و در دست تعادل نداشته باشد.
در گرفتن راكت بايد انگشت شست و انگشت اشاره روي دسته راكت باشند كه به صورت عدد ۷ فارسي يا حرف vرا تشكيل دهد.
براي اينكه مچ دست بتواند بيشتر حركت كند راكت را با انگشتان نگهداشته و از نگه داشتن راكت با كف دست خودداري كرده و راكت بين كف دست و انگشتان دست يه صورت مورب قرار گرفته بطوريكه انگشت كوچك كاملا به راكت فشار آورده كه بيشتر در ضربات جلويي دست بوده.
در دست گرفتن صحيح راكت در دست:
۱) راكت را با انگشت شست و اشاره به طور افقي قرار داده و صفحه ي راكت بايد به صورت عمودي باشد و به حالتي باشد كه با دست ديگر مي خواهيد دست بدهيد به طوري كه انگشت شست در يكطرف راكت و چهار انگشت ديگر در مقابل قرار گيرند.
۲) راكت را در قسمت جلويي شكم گرفته و دسته ي آن جلوي كمر و دسته ي آن به صورت مايل با زاويه ي شيبدار به بالا روبروي شكم قرار گيرد .
۳) بعد از اينكه انگشتان دور راكت را گرفتند ناخن ها به سمت بالا باشند و بين سه انگشت و انگشت شست يك فاصله باشد و انگشت شست بين حالت مستقيم و پايين با زاويه ي ۴۵ درجه اي از سطح افقي باشد.براي خريد پستي محصول فوق همين الان مي توانيد اقدام نماييد.
گرفتن راكت در حالات پشت سر:

 

آموزش بدمينتون
براي گرفتن راكت در اين حالت انگشت شست بايد كمي به طرف بالا تمايل داشته باشد تا بتواند مستقيم روي دسته راكت قرار گيرد و مفصل انگشت اشاره روي برآمدگي صفحه ي راكت باشد در اين حالت پشت سر حركت شست تاثير زيادي داشته.
موارد مهم در گرفتن راكت بدمينتون:
– عامل اصلي در گرفتن صحيح راكت انگشت اشاره و شست بوده كه مانند يك آچار عمل ميكنند كه دسته ي راكت را ميگيرند و بقيه ي انگشتان دست به عنوان تكيه گاه هستند.
– براي اينكه بتوان راحت تر و سرعتي تر ضربات جلوي دست و پشت سر را بزنيد بايد انگشتان را جابجا كنيد .
– براي اينكه در آموزش بدمينتون ضربات جلو را بتوان زد انگشت شست مقامت كمتري نشان داده ولي در ضربات پشت سر به صورت منقبض درآمده و قدرتي را به راكت ميدهد.
– نبايد بيش از حد انگشتان دست را به راكت فشار داد .
– از نامناسب گرفتن راكت به صورت نيمه خودداري كرده
– به صورتي بايد راكت را گرفت كه احساس راحتي شود و باعث فشار آمدن به انگشتان و مچ دست نشود.
– راكت را به شيوه اي بايد گرفت كه دسته ي راكت بيش از حد بيرون نباشد. – مچ دستي كه با آن راكت را گرفته ايد بايد حالت انعطافي داشته باشد.
در هنگامي كه ضربه را ميزنيد دست بايد آزاد حركت كند.
– در هنگامي كه ضربات به چپ و راست وارد ميشود بايد راكت در دستان جابجا شود.
– با درست گرفتن راكت بدمينتون فرد ميتواند كل ضربات را به خود بزند و سرعت خود را افزايش دهد تا بتواند موفق شود.
– با اشتباه گرفتن راكت بجز اينكه باعث ميشود سرعت ضربات در آموزش بدمينتون كم شود به مچ دست آسيب وارد كرده و بازو و مفصل و شانه را درگير كرده و توليد درد ميكند.
– با افزايش دادن مهارت خود در آموزش بدمينتون و تمرينات تدريجي آن ميتوان ضربات خود را هرروز بهتر كرد و بدون مشكلي به شاتل ضربه وارد كرد و به مرور مهارت خود را بالا برد.
حالت بدن :
در بازي و آموزش بدمينتون بايد بدن به فرم و حالت مناسبي باشد تا بتواند به راحتي جواب ضربات شاتل را بدهد و آمادگي جسمي بالايي داشته باشد تا عكس العمل مناسبي را اعمال كند.
حالت آماده بودن فرد با حركات حريف تنظيم ميشود و بر اساس آن ضربات هر لحظه تغييراتي را در بدن براي زدن ضربه به شاتل بوجود مي آورد.
دو حالت براي آماده بودن بدن براي ضربه زدن بايد باشد:
حالت دفاعي: پاهاي فرد در اين حالت به موازات زمين قرار ميگيرند
حالت حمله اي:
اهاي فرد در جهت عكس حركت راكت تغيير ميكنند و پايي كه مخالف راكت است بايد جلوتر از راكت قرار گيرد.

خريد آموزش بدمينتون

گرم كردن بدن:
قبل از اينكه مسابقه آغاز شود بايد بدن به آمادگي جسمي برسد و به همين منظور بدن را گرم كرده در ورزش بدمينتون عضلات خاصي را بايد به صورت كششي حركت داد كه بسيار مهم بوده چون در اين بازي بدن كشيده شده و اگر بدن انعطاف پذيري كمي داشته باشد و از امادگي برخوردار نباشد اندام و عضلات را دچار آسيب كرده . با كشيدن عضلات عضلات منبسط و كشيده شده و باعث تحركت بين ماهيچه ها شده و انرژي را از بدن خارج كرده از آسيب ديدگي جلوگيري كرده.
با گرم كردن عضلات قبل از بازي صدمات كاهش يافته و در منبسط كردن عضلات در آموزش بدمينتون به فرد آموخته ميشود. يك مربي يا فيزيوتراب ميتواند به فرد بگويد كه يك عضله تا چه حدي قابل كشيدن است . و بايد به صورت يك حالت ساده و نرم بدون فشار انجام شود و به هيچ حركت سنگيني احتياج ندارد .

آموزش بدمينتون
با منبسط كردن عضلات در آموزش بدمينتون بدن آمادگي كافي را بدست مي آورد كه اگر به خوبي انجام گيرند تمام خستگي را از بدن فرد بيرون كرده. برخي از ورزشكاران به صورت دقيق و صحيح اين حركات را انجام نميدهند بلكه در اجراي آن دچار اشتباه ميشوند و بايد اين حركات انبساطي در مدت زمان مناسبي به صورت تدريجي انجام گيرد تا نيروي ارتجاعي كافي را در حين بازي از بدن خارج نشود.
يك عضله در صورتي ميتواند بهتر عمل كند كه بيشتر از ۲۰ درصد از حالت عادي منبسط شود و به صورت كششي عمل كند . منظور از كشش حركتي بدون ايجاد درد بوده و همينطور در مفاصل نيز ايجاد درد نكند و به ترتيب خاصي بايد حركات را انجام داد تا انبساط مورد نياز را بوجود آورد و هر هفت ثانيه يك عضله را كشش داد كه بايد ۳ بار تكرار شود.
براي بهتر گرم شدن بدن ميتوان دور زمين دويد و از حركات كششي براي زدن شاتل پرداخت و حركات را ۲۰ دقيقه به صورت آهسته و بدون شاتل تمرين كرد و باعث به كار افتادن عضلات شده تا كامل گرم و مرتجع شوند.
يكسري از حركات كششي براي آمادگي جسماني بدن در آموزش بدمينتون براي قدرت ، سرعت، استقامت، و چابكي بدن بوده كه بعد از اتمام بازي بايد به عضلاتي كه در فشار بيشتري به آن ها وارد شده تا ۶ ثانيه ملايم و بدون فشار آن ها را منبسط كرد.

در بدمينتون تمام اعضا و اندام هاي بدن درگير شده و مثل همه ي رشته هاي ورزشي ميتواند آسيب ايجاد كند بيشترين نوع آسيب ديدگي در تاندون آشيل، مفاصل پاها، زانوهاست و بيشتر فشار را به ستون فقزات و شانه ها واردميكند .
اگر زمين نامناسبي براي بازي انتخاب شود و از كف پوش هاي مناسب در بازي استفاده نشود و حركات سنگيني را در سنين پايين انجام دهند باعث آسيب هاي جدي و بيشتر در ناحيه ي زانو ميشود. در كنار اينكه بايد بدن از آمادگي لازم برخوردار باشد همانطور بايد تجهيزات مناسبي هم فراهم گردد.
– راكت بدمينتون نبايد بيش از حد سنگين باشد و اگر بيشتر از ۱۲۰ گرم وزن داشته باشد نميتواند از آن به خوبي استفاده كند و آنرا به هر سمتي حركت داده و باعث آسيب ديدگي به بدن و دست شده .
– شاتل يا كك در آموزش بدمينتون و يا در بازي بايد اندازه ي مناسبي داشته باشد و به صورت استاندارد انتخاب گردد تا فرد بتواند به راحتي به آن ضربه زده و جابجا شود بدون اينكه خطري داشته باشد .
– ورزشكار بايد از پيراهن، شورت يا شلوار ورزشي ، جوراب، كفش مناسب و مخصوص استفاده كند كه هم راحت باشند هم بتواند حركات را به خوبي انجام دهند.
جوراب: حتي الامكان از جوراب هاي نخي كه ضخامت كافي در قسمت كف داشته باشد
كفش: از كفش هايي سبك و نرم و قابل انعطاف استفاده شود كه كف ان به صورتي باشد كه باعث سرخوردن فرد نشود و كفي داخلي آن نرم و ضخيم باشد. كفش هايي كه براي آموزش بدمينتون و بازي آن بايد پوشيده شود بايد توسط متخصص تهيه شود و ارتوپد از مناسب بودن آن اطمينان دهد به صورتي كه از پيچ خوردگي و آسيب ديدن به فرد در حين چرخيدن و سرعت داشتن صدمه وارد نكند.
بيشتر صدماتي كه وارد ميشود از اشتباهي كه در ضربه زدن بوجود مي آيدپس از ضربه زدن يا قبل از پايان حركت اگر ساعد دست از آرنج انحراف شود احتمال آسيب ديدگي بيشتر شده.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

عینک آفتابی گوچی عینک سه بعدی خرید عینک سه بعدی عینک کوچک کننده بینی خرید کوچک کننده بینی کوچک کننده بینی آیدان دستگاه کوچک کننده بینی آیدان آیدان کوچک کننده بینی نوز آپ گیره کوچک کننده بینی Nose UP کوچک کننده بینی nose up کوچک کننده بینی نوز آپ nose up خرید nose up طراحی ناخن آموزش طراحی ناخن خرید آموزش طراحی ناخن دستگاه طراحی ناخن خرید دستگاه طراحی ناخن شابلون طراحی ناخن خرید شابلون طراحی ناخن مهر ناخن خرید مهر ناخن آموزش کاشت ناخن خرید آموزش کاشت ناخن کاشت ناخن ناخن مصنوعی خرید ناخن مصنوعی ناخن ژله ای لاک ناخن خرید لاک ناخن نگین ناخن تقویت کننده ناخن استیکر ناخن مانیکور ناخن لاک پاک کن آموزش ماساژ خرید آموزش ماساژ آموزش میوه آرایی خرید آموزش میوه آرایی آموزش سفره آرایی خرید آموزش سفره آرایی آموزش شیرینی پزی خرید آموزش شیرینی پزی آموزش آرایشگری زنانه آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایش مردانه آموزش پیرایش مردانه آموزش نقاشی کودکان

 
 

 


معرفي وبلاگ

جالب



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۵
ارديبهشت ۱۳۹۵


پيوند ها

بازاريابي اينترنتي
خريد اپل ايدي
سقف كاذب كناف
طراحي سقف كاذب كناف
اجراي سقف كاذب
فالوور اينستاگرام





 



[ ساخت وبلاگ ]