مطالب جالب

مطالب جالب

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۰ خرداد ۱۳۹۵
صخره نوردي

كي از موارد آموزش صخره نوردي بولدرينگ بوده كه بدون استفاده از طناب بوده و بر روي ديواره هاي كوتاه يا در سالنهايي كه براي آموزش صخره نوردي اجرا شده و يك پد زميني براي فرد در زير محل پهن شده كه در صورت سقوط احتمالي براي جلوگيري از آسيب ديدگي كاربرد داشته.
بعضي اوقات افرادي را ديده ايم كه بر روي ساختمان ها به صخره نوردي مشغول هستند كه به اين نوع بولدرينگ گفته شده كه برگرفته از اسم ساختمان و صعود است كه با تركيب شدن آنها به نام بولدرينگ معروف است.
تعداد سنگنوردان ساختماني معدود بوده و بالاترين درجه صعود V16 بوده كه براي اولين بار كوهنورد معروف انگليسي وينتروپ از ساختمان دانشگاه كمبريج بالا رفت و دانشجويان از آن تاريخ شروع به صخره نوردي از ساختمان دانشگاه شدند .
سنگنوردان معروفي از قبيل آدام اوندرا، پائول رابينسون، دانيل وودز بوده كه ورزش بولدرينگ داراي مخالفت هاي صاحب ساختمان ها و مامورين انتظامي شده كه معمولا در هنگام شب و در مكان هايي دور از شلوغي انجام شده كه به برخي از افراد پشت بام نوردي گفته شده كه مانورها و حركات نمايشي جالبي را ارائه ميدهند كه باعث جلب توجه افراد رهگذر شده .
يكي از افراد معروفي كه به بولدرينگ مشغول است آلين روبرت بوده كه به /ان مرد عنكبوتي گفته شده كه از برج خليفه در دبي صعود كرده و از حمايت استفاده نميكند.همين الان مي توانيد محصول فوق را به صورت خريد اينترنتي از فروشگاه تهران خريد تهيه نماييد.

 

موارد كمكي در آموزش صخره نوردي:
به هر سنگ و صخره در صخره نوردي شيب گفته شده و يا از نظر افراد سنگنورد با نام هاي ديگري بوده.

آموزش صخره نوردي

ديواره :به سنگي كه كاملا عمودي است را گويند.
شيب : به شيب ۶۰ درجه اي گفته شده.
شيب منفي: به شيبي با زاويه ي ۹۰ درجه اي گفته شده.
كلاهك : به شيب منفي كه درجه آن بيشتر شود را گويند.
كلاهك كامل:
به شيبي كه ۱۸۰ درجه داشته و با زمين موازي است. و هر سنگ داراي شكاف يا ناهمواري هايي بوده كه كاملا صاف نيست .
طاقچه: يك سطح روي سنگ را طاقچه گفته.
گيره بزرگ و كوچك:به درزها و شكاف هاي روي سنگ را گفته .
گيره هاي ناخني: به گيره هاي كوچك گويند.
گيره انگشتي: به مقدار درز بزرگتر از گيره ناخني گفته شده.
گيره مشتي: به درزها و گيره هاي بزرگتر از انگشتي گفته شده.
لاخ بدني :
به شكاف هاي عميقي كه فرد ميتواند درون ان قرار گيرد گفته شده.
تنوره: به شكاف هاي بزرگي كه براي بالا رفتن از صخره و صعود كمك كرده و فاصله ي آن ها بين گيره هاي مشتي و بدني بوده ودر مواجه با آن ها بسيار بايد احتياط كرد با نام لاخ بازو و دست نيز نامگذاري ميشوند.
در حين آموزش صخره نوردي نقطه اي بين دو ديواره كوچك وجود دارد كه به دو حالت ديده ميشود كه يك زاويه داخلي مثل فاصله ي بين دو ديوار در اتاق و يا به صورت زاويه ي خارجي ديده شده . كه به زاويه ي داخلي كنج هم گفته شده و به زاويه ي خارجي تيغه گفته شده كه با نام گرده ماهي نيز نامگذاري شده .
به بريدگي هايي كه براي آموزش صخره نوردي نيز كاربرد داشته را دهليز، تنوره، معبر گفته شده.
به برجستگي هايي كه بر روي صخره ها وجود دارد يك منقاري گفته شده كه با ديواره ي سنگي موازات بوده
برج سنگي: به صخره ي تيزي كه برآمده باشد را برج سنگي گويند و اگر داراي اندازه ي بالاي ۵۰ متر باشد را شاخك يا سوزني بزرگ خوانده شده.
مسير: به راه هاي مختلفي كه بر روي صخره ها در آموزش صخره نوردي براي صعود و بالارفتن گفته شده را مسير گفته كه اگر اولين بار صعود كرده باشد اسم خود را بر روي صخره مينويسند .
در آموزش صخره نوردي به جايي كه ابتداي مسير است كارگاه اول و در جايي كه صعود پايان گرفته را انتهاي مسير گويند..
به مسيري كه از طول يك طناب بيشتر است را مسير طولاني گويند كه بايد در چندمرحله به صعود پرداخته شود.كه در هر مرحله اي به طول طناب افزوده شده و به هر طول طنابي كه حمايت شده كارگاه نام داشته .

اهميت تمرين در آموزش صخره نوردي:
براي تمرينات صخره نوردي هميشه نبايد از ديواره هاي بلند و خطرناك استفاده شود بلكه بايد اول با تمرين در ديواره هاي با ارتفاع كم قدرت بدني را افزايش داده و كتف و بازو و دست ها را قوي كرده تا بتوان در ارتفاعات بيشتر نيز به راحتي آن را انجام داد.

خريد آموزش صخره نوردي

كارگاه در آموزش صخره نوردي:
در صخره نوردي كارگاه اهميت داشته و به آخرين نقطه ي قابل اطمينان صخره نورد را كارگاه گفته و بايد فشار سقوط را تحمل كرد.
در برقرار كردن كارگاه ها مواردي را بايد رعايت كرده:
اگر براي كارگاه از دو نقطه ي حمايتي ميخواهيد استفاده كنيد از زاويه ي زير ۶۰ درجه استفاده شود چون با زياد شدن زاويه فشار بيشتري به ابزارها وارد شده و از فشار اوليه دوبرابر است.
اگر در حين بالارفتن يكي از نقاط حمايتي در مسير بالايي است يك گره بر آن زده شود تا اگر باز شد ضربه ي كمتري به كارگاه وارد شود.
در حين حركات آموزش صخره نوردي بايد جهت فشار را در نظر گرفت كه اگر از ابزار استفاده ميكنيد بايد از گره هشت استفاده كرد.

كارگاه چيست:
به نقطه ي قابل تكيه كردني كه فشارهاي وارده بر اثر ضربات را تحمل ميكند گفته شده .براي داشتن يك كارگاه بايد در راستاي نيروهايي كه وارد ميشود بايد دقت كرده .

در حين بالا رفتن ابزار و كارگاه بايد داراي فاصله ي بالاي ۹۰ درجه باشند تا فشار وارده بيشتر برروي ابزارهاي دوطرف وارد شود و اگر زاويه مركز بين دوبازو از ۶۰ درجه كمتر باشد نيرويي كه به ابزارها وارد ميشود كمتر خواهد بود. و در زاويه ي ۱۲۰ درجه فشار كاملا بر روي بازوهاي كارگاه منتقل شده كه بسيار خطرناك است. و اگر زاويه ۳۰ درجه باشد نصفي از نيرو و فشار به طرف بازوهاي ابزار منتقل شده .
انواع كارگاه :
كارگاه طبيعي
كارگاه مصنوعي
كارگاه مركب

كارگاه طبيعي:
به كارگاهي كه براساس عواملي كه در حين حركت بوجود امده گفته شده كه ميتوان از تسمه ها و طناب و تسمه هايي استفاده كرد . بيشتر كارگاه هاي طبيعي به صورت يك طرفه هستند و با بستن طناب به دور منقار نگهدارنده سنگ قابل مسير حركت را تعيين ميكنند و در بستن طناب به دور منقار سنگي بايد توجه شود كه بر روي حفره هاي صخره باشد و روي لبه هاي تيز سنگ قرار نگيرد.

كارگاه مصنوعي :
به كارگاهي كه با فروكردن ميخ و ابزار مخصوص درون شكاف سنگ ها باعث بالا رفتن شده گفته شده كه در آموزش صخره نوردي كارگاه مصنوعي داراي دو كارگاه بوده :
كارگاه داراي ۲ نقطه ي اتكا
كارگاه داراي ۳ نقطه ي اتكا

در حين بالارفتن بايد حداقل از دو نوع نقطه ي اتكا استفاده كرد به طوري كه در حين بالا رفتن اگر يكي از نقاط اتكا از بين رفت يا شكست كل حمايت كارگاه از بين نرود.

كارگاه تركيبي : كارگاهي در اموزش صخره نوردي كه با استفاده از هم از ابزارهاي طبيعي استفاده شده هم از ابزارهاي مصنوعي كه به آن مركب نيز گفته شده.
حالت استقرار در كارگاه ها:
۱) كارگاه راحت : به كارگاهي كه بر روي يك سكو نصب شده و و حمايت چي ميتواند به راحتي روي آن بنشيند كارگاه راحت نام دارد.
۲) كارگاه نيمه راحت: حمايت چي ميتواند نيمي از بدن را به اطراف كارگاه به حالت تكيه در آورده.
۳) كارگاه معلق: فرد حمايت چي در هوا آويزان است و جاپايي نداشته .

آموزش صخره نوردي

موارد اتصال با كارابين پيچ:
كارگاه ها بر اساس نقطه ي ثقل به دو دسته تقسيم ميشوند:
ديناميك : با تغيير حالت حركت و نيرويي كه به نقطه ي اتكا وارد ميشود تقسيم شده
استاتيك : اگر جهت نيروي وارد شده به كارگاه تغيير كند بر روي نقاط اتكا تقسيم نميشود.

ابزار فرود در غار :
Simple: يكي از پراستفاده ترين ابزار براي فرود در غار بوده كه از قرقره هاي گردان و متحرك استفاده ميشود كه به سرعت فرود تاثير داشته و داراي قفل اتوماتيكي نبوده و بايد در حين اموزش صخره نوردي براي فرود دقت كافي را انجام داد . در حين فرود غارنوردي يك شانت در بالاي ابزار فرود به طناب وصل ميشود كه معمولا به دم گاوي بلندتر به هارنس فرد غارنورد متصل ميشود.
روش انداختن طناب در آموزش صخره نوردي در فرود غارنوردي:
– حمايت شانت بايد به طناب وصل شود
– پلاك متحرك شانت را به طناب وصل كرده
– با توجه به ابزارها طناب را متصل كرده.
– پلاك هاي رويي را در جهت معكوس عقربه هاي ساعت چرخانده .
– استيل ورودي را در دست گرفته و با دست ديگر ادامه خروجي را از طناب گرفته و در پايين بدن قرار داده و با سر دادن طناب از بين دستان شانت را گرفته و فرود آييد.

نوشته شده توسط مرسي در 14:52 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

قسمت هاي اضافي لباس وزنه برداري

آموزش وزنه برداري با كيفيت بالا.لباس وزنه برداري بايد كاملا به بدن چسبيده باشد ولي از پوششهاي نايلوني استفاده ميشود كه بايد به بدن كاملا چسبيده باشند و شامل موارد زير باشد:
– مجوز پوشش هاي نايلوني بايد توسط هيئت مديره يا نماينده فني و سرداور بايد مورد بررسي قرار گرفته .
– بانداژها و باندها و مچ بند هاي دست جزو وسايل كمكي براي آموزش وزنه برداري به حساب مي آيند كه در نگه داشتن ميله نيز تاثير داشته.
– از بانداژها ميتوان براي ترميم جراحي بدن ورزشكار استفاده كرد و قبل از آن بايد از تائيديه پزشكي و توسط پزشك مسئول باشد و به صورتي از آن استفاده شود كه امتيازي را بوجود آورد و فرد بايد با نماينده فني مشورت كرده .
– در استفاده كردن از بانداژها براي ورزشكار در صورتيكه هيئت داوران حضور نداشته باشد بايد از نماينده فني كمك گرفت كه از پوشش هاي نايلوني و چسبنده كه براي ترميم جراحت هاي بدن استفاده ميشود.
– از ديگر بانداژهايي كه تاييديه پزشكي نباشند نميتوان استفاده كرد.براي خريد اينترنتي محصول مي تواني همين  الان اقدام نماييد.

 

قوانين آموزش وزنه برداري :
در يك مسابقه وزنه برداري سه راند وجود داشته كه به صورت رقابتي بوده.
– هر ورزشكار بايد به صورت پشت سرهم و طبق قاعده ي تعيين شده راند ها را پشت سر بگذارد كه يكي از روال ها براساس وزني كه براي وزنه برداري انتخاب ميشود و اگر انتخاب افراد بايكديگر يكي باشد بايد قرعه كشي انجام شودكه به آن قرعه كشي وزن كشي ميشود كه فرد براساس انتخاب نام بايد به عنوان نفر اول وزنه بزند.
– براي بالا بردن وزنه در آموزش وزنه برداري و مسابقه ورزشكار بايد در سه حركت مجاز آنرا بالا ببرد.
– اگر فرد وزنه هاي اضافي را بزند در ركورد زدن نهايي نتيجه اي در جدول ندارد و ثبت نهايي نميشود.
– روش وزنه برداري در هر راند به صورت حركتي بوده و در هر راند يك حركت بايد انجام گيرد و براساس وزن انتخابي نيز بوده.
– اگر يك حركت وزنه بردار اشتباه باشد نميتواند آنرا دوباره ادامه دهد و تا راند بعدي صبر كرده ولي ميتواند همان وزنه را مجددا انتخاب كرده و يا ميتواند در راند بعدي وزنه سنگين تر را انتخاب كند.
– اگر وزنه بردار قبل از مسابقه در اتاق وزن كشي وزني را انتخاب كرد ميتواند وزن را عوض كند.
– در طي آموزش وزنه برداري فرد اگر حركت اول را انجام داد حركت بعدي را مربي يا خود فرد ميتواند براي حركت دوم آن تصميم بگيرد و وزنه اي كه انتخاب ميشود بايد روي ميز مارشال بر روي كارت رسمي نوشته شود و نگداري شود.
تمام تغييرات انتخاب وزنه بايد يك دقيقه قبل از اتمام وقت ۱ دقيقه اي باشد و از زماني كه نيمكت را ترك ميكند حساب شده و براي حركت سوم هم اين موارد شامل ميشود.
-وزني كه توسط ورزشكار در آموزش وزنه برداري براي دور دوم روي مارشال گذاشته ميشود ديگر قابل تغيير نخواهد بود مگر اينكه يك حركت را براي زدن ركورد بخواهد تغيير دهد.
– اگر دو ورزشكار وجود دارند كه هردو يك وزن را انتخاب كرده اند و در قرعه كشي وزن كشي نفر اول وزنه خود را زده باشد و ركورد جهاني را ثبت كرده باشد نفر دوم ميتواند بخاطر پيروزي يا زدن ركورد فرد ديگر وزن خود را تغيير دهد و حركت خود را بالاتر برده و با نيم كيلوگرم وزن بيشتر زدن ركورد را بزند.
– در حركت سوم فرد ميتواند دو بار وزن را تغيير دهد و وزني كه تغيير ميكند ميتواند بالاتر يا پايين تر از وزن حركت قبل باشد و تمام اين تغييرات در روند مسابقه قبل از صدا زدن نام ورزشكار در بلندگوباشد و يا اينكه وزني كه انتخاب شده توسط فرد ديگر بالاي سر برده شده باشد كه ميتواند آنرا تغيير دهد.

اشتباه در وزنه گذاري:
اگر در وزنه برداري يك حركت نادرست باشد كه اشتباه از وزن گذار باشذ و يا اينكه تجهيزات در آموزش وزنه برداري مجهز نباشند يا خراب باشند به ورزشكار اجازه داده ميشود كه يك حركت ديگر را بزند.
– حركتي كه به دليل اشتباه وزن گذار انجام شده بايد در آخر راندي كه اشتباه شده مجددا زده شود.
– اگر ورزشكار آخرين فردي باشد كه وزن راندش اشتباه شده باشد ۳ دقيقه زمان داده شده تا حركت مجدد خود را انجام دهد.

 

لباس و تجهيزات مورد نياز در آموزش وزنه برداري:
يك وزنه بردار بايد داراي پوشش مخصوص و مناسب ورزش وزنه برداري باشد و يك لباس يك تيكه، تي شرت، جوراب، كفش مخصوص، سينه بند مخصوص باشد و هميشه مرتب باشد.
اگر لباسي مشكل داشته باشد و يا پارگي، كثيفي داشته باشد كه نامرتب نشان دهد توسط داوران قبل از اينكه مسابقه شروع شود در اتاق كنترل شود و از پوشيدن آن جلوگيري شده و بايد آنرا تعويض كند.

لباس مخصوص :
– در آموزش وزنه برداري از لباس يك تيكه اي با جنس نيمه استرج يك لايه بوده و ليكرا ۲۰% و كتان كشي داراي ۱۰% كش بوده و هيچگونه وصله و آويز و دوخت خاصي نداشته باشد و كوك يا پف داشته باشد .
– لباس وزنه برداري فاقد زيپ براي بسته شدن باشد و اينكه فقط بندهايي روي شانه دارد و كاملا يك تيكه باشد.
– بندهاي روي شانه در لباس وزنه برداري بايد كاملا محكم باشند.
– لباس وزنه برداري بايد تمام قد را پوشش داده و تا قوزك پا باشد و يك ركاب نيز زير پا دارد و اگر از نوع پاچه كوتاه است شلوارآن پاچه كوتاه باشد و اندازه ي كوتاهي هر پاچه شلوار نبايد از ۱۰ سانتي متر بيشتر باشد و از سر زانو بالاتر بوده و كاملا به پا و بدن بچسبد و هيچگونه لباس ديگري نبايد زير آن پوشيده شود .

قسمت هاي اضافي لباس وزنه برداري:
لباس آموزش وزنه برداري ميتواند علامت لوگو يا نام شركت يا سازمان تبليغاتي باشد .
– نام وزنه بردار ميتواند روي لباسش درج شود ولي نبايد از كلمات توهين آميز كه باعث حرمت شكني شده و از اعتبار و ارزش ورزشكار بكاهد استفاده نشود.
– لباس وزنه بردار ميتواند چندرنگ يا تك رنگ باشد.
– اگر از قبل توافقي براي شركت اسپانسري نشده باشد نميتواند اسم آن را روي لباس درج كند مثل بازي هاي المپيك .

تيشرت لباس وزنه برداري:
از يك تيشرت ساده در زير لباس مخصوص وزنه برداري استفاده ميشود كه بايد يقه ي گرد داشته باشد و اينكه يك رنگ يا چند رنگ باشد و شامل موارد زير باشد.
– جنس تيشرت بايد از كتان و پلي استر باشد و درغير اينصورت جنس ديگري باشد نبايد پوشيده شود.
– از يك تيشرت رسمي كه در مسابقات IPC پوشيده ميشود استفاده كرد.
– هيچگونه جيب و زيپ و دكمه را شامل شود و يقه ي آن نبايد يقه هفت يا نوع ديگري باشد.
– ميتواند روي آن را نشاني يا نام كشور يا علامت و لوگو باشد ولي از كلمات توهين اميز و غير از اخلاقي روي آن درج نشود و ممنوع بوده.
– تيشرتي كه در مسابقات و آموزش وزنه برداري زير لباس ورزشكار پوشيده ميشود نبايد آستين داشته باشد حتي آستين لبه دار نيز نداشته باشد و آستين آن حتي تا زير آرنج نيز نباشد.
– پارچه اي كه در توليد تيشرت استفاده ميشود نبايد راه راه باشد.


– از پارچه ي پلاستيكي يا استرج باشد .
-از دوخت خاصي استفاده نشود بلكه ساده و بدون دبل كوك باشد و درزي نيز نداشتهباشد.
– تيشرت وزنه بردار نبايد به صورتي باشد كه از نظر مسئولان وزنه بردار تاثيري در روند بازي داشته باشد.
– تيشرت وزنه بردار نبايد در حدي تنگ باشد كه تاثيري داشته باشد و به اندازه اي گشاد باشد كه كمكي بوجود نياورد.
– اگر ابهامي در نوع تيشرت فرد وجود داشته باشد ميتواند آنرا در اتاق كنترل به تن كرده و مورد تائيد قرار گيرد.

كفش ورزشكار وزنه بردار:
– در طي آموزش وزنه برداري بايد تمام مدت كفش پوشيده باشد همانطور كه در طي مسابقات وزنه برداري IPCمقرر شده
– اگر فرد داراي معلوليت و مشكل پا است بايد از پزشك تائيديه گرفته و در گواهي وزنه برداري ثبت شود.

سينه بند وزنه بردار:
اگر ورزشكاري ميخواهد به آموزش وزنه برداري يا مسابقه بپردازد بايد از سينه بند استفاده كند كه شامل مواردي بوده از قبيل:
– براي كنترل سينه بند بايد آنرا روي ميز قرار داد و كاملا يكدست باشد.
– در وزنه برداري بانوان بايد از يك سينه بند بدون لايه ي خاصي باشد
– قبل از اينكه انرا بپوشند بايد در اتاق كنترل توسط مسئولان كه تجهيزات را كنترل ميكنند چك شود و روي ميز باشد.
– اگر سينه بند به ورزشكار در طي آموزش وزنه برداري يا مسابقه در باعث تغيير در بالا آمدن وزنه شود بايد توسط مسئولان چك شده و در صورت مشكلي از طرف ورزشكار آنرا اخراج كرده

نوشته شده توسط مرسي در 14:51 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

به احترام در كيوكوشين ري ميگويند

سبك آزاد كيوكوشين:
همانطور كه فته شد يكي از اساسي ترين اصول آموزش كيوكوشين رسيدن فرد به قدرت بدني بالا بوده كه با افزايش استقامت بدني فرد بعد از گذشت مدتي اندام و عصلات قدرمتند و قدرتي زيادي دارا بوده و بعداز ابعاد جسمي بعد معنوي آن نيز مدنظر گرفته شده كه فرد را منضبط و مرتب كرده كه دقت عمل را بالا برده و قادر است تمركز كافي را روي مسائل داشته باشد و با دقت عملي را انجام دهد و همينطور ادب و نزاكت داشته وو احترام گذاشتن را فراگرفته و به همين مراتب بتواند تواضع كافي داشته باشد و تواضع داشتن را در زندگي شخصي خود نيز عملي كند و همينطور قادر خواهد بود كه در سختي ها مقامت كرده و اين اصول را با تمرينات مستمر به صورت جامع بكارگرفته . همانطور كه شايد ديده باشيد افرادي كه به درجات بالاي كاراته و استادي ميرسند شخصيت اجتماعي كامل و قوي دارا هستند و اعتماد بنفس بالايي نيز دارند و اخلاق مورد پسندي با بقيه ي افراد داشته و در بيشتر مراحل زندگي خود موفق هستند و به تحصيلات بالاتر پرداخته و قوه ي ادراك ذهني آن ها در مقابل ديگران بالاتر بوده .
به صورت تجربي ديده شده افرادي كه به ورزش كاراته و آموزش كيوكوشين ميپردازند بعد از مدتي شخصيت بسيار خوبي را در كنار اندام زيبا و با قدرتي پيداميكنند ولي در حالت عادي اين پيشرفت ها مدنظر نبوده .براي خريد  پستي اين محصول مي توانيد همين الان اقدام نماييد.

 

آموزش كيوكوشين

آزمون استاندارد جهاني توسط كميته ي متشكل:
به كميته اي كه از ۵ نفر كه به نام هيئت مركب گفته شده كه در اين كميته از ورزشكاران كه به آموزش كيوكوشين پرداخته اند آزمون گرفته كه اين افراد داراي درجات بالا هستند كه خود به سبك هاي مختلف آزموده شده اند تا بتوانند به درجه اي برسند كه جزو افراد هيئت محسوب شوند.
اين افراد داراي درجه ۴ د مقطع دان هستند كه افرادي كه نياز به صدور مجوز دان دارند بايد با نظارت اين افراد باشد و افراد كميته بايد در آزمون نظارت داشته باشند.
موقعيت كيوكوشين ها با تعداد آزمون هايي كه براي كمربند و درجات دان برگزار ميشود ارتباط داشته و هر سال يكبار آزمون دان ها و سه مرتبه آزمون كمربند ها برگزار شود و در دان هاي ۳ و ۴ آزمون دان با تاييديه توسط دو نفر نظارت شده و به گرفتن ترفيع درجه توصيه كنند.

فرياد كشيدن در آموزش كيوكوشين:
در بيشتر هنرهاي رزمي در حين حركات فرياد ميزنند كه باعث موثر بودن ضربات نقش داشته به فرياد زدن كياي گفته شده كه به نوعي در ضعيف شدن روحيه ي حريف و اعتماد به نفس شده كه با تخليه شدن شش ها با اكسيژن پرشده كه به انقباض عضلات كمك كرده و قدرت حركات را بيشتر كرده.
با فرياد زدن در حركات خود نظم داده و در تمرينات آموزش كيوكوشين با تنظيم كردن نفس به تقويت روحيه رزمي كاران شده
* كياي: كي به معني انرژي و آي به معني اتحاد است
يكي از اصلي ترين كارهاي كاراته فرياد زدن يا كياي بوده كه در حين آن از كلمات سه- سيا-كيا-ايه به طور سليقه اي استفاده شده.

يكي از اصلي ترين حركات در آموزش كيوكوشين كاراته سوكي بوده كه يكي از ضربات اصلي حساب شده كه با اجرا كردن يك ضربه ي مستقيم و مناسب ميتوان پيشرفت زيادي داشته باشد براي اجرا كردن حركت مستقيم سوكي در مركز بدن تمركز نشانه گيري كرده و بايد از قسمت شكم باشد كه نيروي كافي را ميتوان از كمر به سمت عضلات كتف و بازو و مچ دست كه با چرخش انجام شده وارد كرد تا بتوان ضربه اي موثر را زد و بايد اين را مدنظر داشت كه در حين ضربه بدن نبايد زاويه ي خود را تغيير دهد كه به نوعي استقرار داشتن و همينطور عكس العمل سريع داشتن .
براي آغاز كردن حركات و آموزش كيوكوشين كاراته بايد با احترام آغاز و با احترام خاتمه داد. همانطور كه ميدانيد يكي از بهترين احساسات انساني عشق و احترام و دوستي به هم بوده و احترام را برادر عشق ميدانند وبا يادگرفتن احترام بالابردن ارزش هاي انساني در زندگي بوده . بازكردن راه و رمز هاي زندگي كه نميبدون داشتن تواضع و فروتني اين درها را باز كرد و به پيشرفت رسيد. و اگر فردي از خود بيرون نيايد و نتواند به قلب ديگران راه پيدا كند.

كمربند در آموزش كيوكوشين:
در كليه ي ورزش هاي مبارزه اي و رزمي كاري از كمربند استفاده شده و يكي از پوشش هاي ديرينه است كه كم كم به صورت يك سمبل نشان داده شده و در بين فرهنگ ها نقش مهمي را ايفا كرده . در گذشته از شال هايي براي نگه داشتن شمشيرها و سلاح هايي كه يك فرد با خود همراه داشته استفاده ميشود و از همين شيوه براي نشان دادن درجه ي يك فرد در ورزش نسبت به پيشرفتي كه در آن داشته اهدا شده تا مشخص شود كه يك فرد در چه رده اي از رشد و پيشرفت قرار داشته.
با گره زدن كمربند يا شال به دور كمر در آموزش كيوكوشين كاراته چند اصل مهم را مدنظر گرفته كه داراي توضيحاتي از قبيل زير بوده:
– با بستن كمربند به دور كمر و گره زدن آن در نقطه اي به نام كي كائي تاندن به نوعي نيروي بدن جمع شده تا بتواند آنرا نمايش دهد.
– بستن كمربند به نوعي موقعيت فرد را مشخص كرده كه در چه جايگاهي از آموزش كيوكوشين است.
– كمربندي كه بسته شده نگهدارنده لباس بوده و ميتواند به راحتي تمرينات و حركات را اجرا كند.
مفهوم رنگ كمربند در آموزش كيوكوشين كاراته:
بنيانگذار جودو رنگ بندي كمربندهاي كيوكوشين كاراته را ابداع كرد و با رتبه بندي در رنگ هاي مختلف در كيوكوشين راهي را براي پيشرفت افراد علاقمند به اين ورزش ايجاد كرد و به پيشرفت افراد كمك شاياني شد.
رنگ بندي ها و درجات كمربندها در آموزش كيوكوشين يكي از راه هاي ايجاد انگيزه در ورزشكار بوده كه به نوعي پاداش محسوب شده. رنگ بندي كمربندها در ورزش هاي هنرهاي رزمي با توجه به سبك و نوع آن ها متفاوت بوده . از بين رنگ هاي كمربند سياه و سفيد بين كليه ي ورزش ها مشترك و يكسان است.
هر رنگي از كمربندها يك مفهوم خاصي داشته كه به انواع زير تقسيم ميشوند.

خريد آموزش كيوكوشين
كمربند سفيد يا شيروآبي:
رنگ سفيد نشانه اي از پاكي و صلح بوده در كاراته به اين رنگ كمربند صفحه خالي گفته شده كه داراي داستان هايي بوده.
كمربند نارنجي يا اورنجي آبي:
رنگ نارنجي به منزله ي تحرك و پويايي بدون خستگي بوده به صورتي كه بي رمقي در آن بي معناست و سختيهايي را در طي راه تحمل كرده.
كمربند آبي:
به كمربند آبي نشانه ي آرامش داده شده و به نوعي سمبل وفاداري است و به فردي تشبيه شده به آب بوده كه بدون تلاطم درياست و همچنين نشانه اي از صلح بوده.
كمربند زرد:
به كمربند زرد كراي آبي نيز گفته شده كه نشانه اي از عقل بوده كه روزهاي خوبي را در آينده نشان داده و به نوعي قدرت ذهني بالا با پيشرفت بدون مانع را نشان داده كه به نوعي با زياد شدن انرژي در عضلات بوده.
كمربند سبزرنگ:
رنگ سبز را نوعي پيشرفت و رشد را نشان ميدهد همينطور تعادل در حركات به صورتي كه جسم با روح بدن هماهنگ شده انرژي هاي منفي از بدن خارج شده و انرژي هاي مثبت افزايش يافته به صورتي كه رنگ سبز نمادي از استقامت و پشتكار فردي بوده .
كمربند قهوه اي :
نشانه اي از قدرت بدن و اقتدار و مستحكم بودن است كه به شرايط خوب جسماني به طور ويژه اشاره دارد.
كمربند سياه:
به نقطه ي پايان از يك راهي كه آغاز كرده ايد گفته شده به وطري كه مرز انتها محسوب شده و برخلاف رنگ سفيد بوده . سمبلي از رشد و به تكامل رسيدن دارد كه در آموزشكيوكوشين كاراته فرد به ساختار بلوغي رسيده است و محو كننده ي بقيه ي رنگ هاست.

احترام گذاردن در آموزش كيوكوشين:
به احترام در كيوكوشين ري ميگويند . همانطور كه در اغلب ورزش ها و هنرهاي رزمي باداي احترام يكي از اساسي ترين اصول ورزش و آموزش كيوكوشين بوده كه هنرجو مي آموزد كه با تواضع شروع و با اداي احترام آنرا خاتمه دهد . اداي احترام به دو صورت انجام شده يكي به صورت نشسته و يككي به صورت ايستاده اجرا شده از زمياني كه فرد به زمين و محل تمرين براي آموزش كيوكوشين وارد شده بايد به مربي خود ، حريف، و افراد حاضر اداي احترام كرده كه درمورد افرادي كه درجات بالاتري دارند الزامي بوده .
– احترام گذاشتن در حالت دوزانو را سيزا گويند.
– احترام گذاشتن در حالت ايستاده را تاته گفته

نوشته شده توسط مرسي در 14:51 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

براي لگد زدن در موي تاي

آموزش موي تاي :
براي لگد زدن در موي تاي پاي راست را جلو برده و به شيوه اي به سمت حريف به جلو برويد و با يك قدم باز پيش رفته .بايد به تمرين قدم برداري پرداخت تا بتوان نقطه محوري حريف را پيدا كنيد و بعد از آن بتوانيد لگد ها را رها كنيد .

 

حالت ايستادن:
پاي راست را به سمت زمين فشار داده و پاشنه پا بالا رفته و وزن بدن روي بالاتنه بيفتد ولي بعضي از ورزشكاران پا را جوري بلند ميكنند كه يك ضربه پرشي بزنند و يا پا را به حدي بالا برند كه از زمين بلند شده كه هر دوي اين روش ها اشتباه هستند و بايد روي زمين ايستاده و وقتي در حال ضربه زدن به حريف هستيد پا در تماس با زمين باشد و بدن حالت جهشي نگيرد.

وزن بدن :
در آموزش موي تاي بايد در حين ضربه زدن وزن بدن را به لگد منتقل كرده و بهيچ عنوان رو به عقب خم نشويد برعكس رشته هاي رزمي كه در هنگام ضربه زدن بايد به عقب خم شوند و به همين دليل بوده كه افرادي كه وزن نسبتا كمي دارند معادل افراد سنگين وزن ضربه را با لگد بر حريف وارد كنند.همين الان و تنها با چند كليك مي توانيد اقدام به خريد اين محصول از تهران خريد نماييد.

حالت پاي جلويي:
بعد از اينكه به سمت حريف پيش ميرويد پاي جلويي به عنوان پاي محور قلمداد شده كه بايد به حالت صاف و بدون زاويه باشد و آنرا مانند حركت باله روي سينه جهت داده . در آموزش موي تاي افراد مبتدي براي زدن ضربه قدرتي بايد كاملا ايستاده باشند .

حالت كلي بدن:
در آموزش موي تاي فرامي گيريد كه مانند يك عروسك كه با بند آويزان بوده باشيد و اينكه دست چپ به پشت حالت قوسي و حمله اي رو به پايين داشته باشد و به حالت آويزان به يك نخ بماند و به صورت شناور به سمت هدف زده شده و به همان صورت اوليه برگشته و به موازات آن پاي چپ را به جلو رفته و بالا بردن قدرت ضربه دست تاثير مستقيم در ضربه پا داشته و قوي تر ضربه زده ميشود.

افرادي كه مبتدي هستند در آموزش موي تاي دست را پايين آورده و گارد را باز ميكنند . در موي تاي بايد به اين نكته توجه شود كه پا بلندتر از دست بوده و قوي تر نيز ميتوان با آن ضربه وارد كرد و بايد بداند كه در ضربه زدن با پا در مقابل دست اهميت بالاتري داشته و در آموزش موي تاي بايد اين تجربه را كسب كرد.

لگد زدن به هدف:
در ضربه زدن آموزش تاي چي بايد با زاويه ۳۰ درجه با پاي قدرتي چپ به سمت دنده ها وارد شده و آرنج فرد فقط به عنوان محافظ بوده و بايد به حالتي ضربه وارد شود كه به زير مفاصل حركت كرده و لگد را از حالت چرخشي به حالت قدرتي تبديل كرده و ضربه مقاوم تر باشد.
استخوان ساق پا به عنوان عامل ضربه زننده هستند و نبايد از پشت پا براي زدن ضربه استفاده كرد و بايد از ساق پا براي وارد كردن ضربه استفاده كرد و با زاويه ي ۴۵ درجه اي از پشت پا رو به بالا رفته و به هدف خود ضربه زده شود.
در آموزش موي تاي برخي از مربيان از ضربات پشت پا و قسمت تحتاني ساق پا استفاده ميكنند ولي در حين مبارزه كارائي را كاهش داده و باعث آسيب ديدگي شده .

از ساق پا چگونه اسلحه كنيم:
براي تمرين كردن ضربات ساق پا بايد از بالشتك هاي نرم و كيسه هاي سنگين چرمي استفاده كرد كه يك روغن نيز استفاده ميشود تا بتوانيد به عنوان يك حريف تمريني با ضربه زدن ميتوان آنرا ياد گرفت ولي غلتاندن اشياء روي پا و حتي لگد زدن به درختان و حركات وحشي كه باعث آسيب ديدن بدن شده در آموزش موي تاي وجود نداشته .براي ماليدن روعن قبل و بعد از ضربات تمريني به پا ماليده شود تا بتوان به بالشتك هاي سنگين ضربه زد كه يكي از بهترين روش هاي آموزش موي تاي بوده و در حين تمرينات استخوان پا به مراتب قوي شده و ميتواند ضربات را قوي تر كرده.

در حين زدن ضربه بدن بايد راحت و طبيعي باشد و روش اصلي ضربه ي قدرتمند به ساختار بدن و وزن بدن بستگي داشته .يك شعار به نام ساباي در آموزش موي تاي وجود داشته كه پيام آور احساس راحتي در قلب و روح فرد بوده.
درحين مبارزه نفس نبايد حبس شود و بايد با تمرينات منظم توانايي تنفس را بالا برده و با ۵۰ حركت يك جمله را بيان كنيد و به ايم كار ادامه داده .

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

عینک آفتابی گوچی عینک سه بعدی خرید عینک سه بعدی عینک کوچک کننده بینی خرید کوچک کننده بینی کوچک کننده بینی آیدان دستگاه کوچک کننده بینی آیدان آیدان کوچک کننده بینی نوز آپ گیره کوچک کننده بینی Nose UP کوچک کننده بینی nose up کوچک کننده بینی نوز آپ nose up خرید nose up طراحی ناخن آموزش طراحی ناخن خرید آموزش طراحی ناخن دستگاه طراحی ناخن خرید دستگاه طراحی ناخن شابلون طراحی ناخن خرید شابلون طراحی ناخن مهر ناخن خرید مهر ناخن آموزش کاشت ناخن خرید آموزش کاشت ناخن کاشت ناخن ناخن مصنوعی خرید ناخن مصنوعی ناخن ژله ای لاک ناخن خرید لاک ناخن نگین ناخن تقویت کننده ناخن استیکر ناخن مانیکور ناخن لاک پاک کن آموزش ماساژ خرید آموزش ماساژ آموزش میوه آرایی خرید آموزش میوه آرایی آموزش سفره آرایی خرید آموزش سفره آرایی آموزش شیرینی پزی خرید آموزش شیرینی پزی آموزش آرایشگری زنانه آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایش مردانه آموزش پیرایش مردانه آموزش نقاشی کودکان

 
 

 


معرفي وبلاگ

جالب



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۵
ارديبهشت ۱۳۹۵


پيوند ها

بازاريابي اينترنتي
خريد اپل ايدي
سقف كاذب كناف
طراحي سقف كاذب كناف
اجراي سقف كاذب
فالوور اينستاگرام





 



[ ساخت وبلاگ ]